Friday 11 October 2013

cha-llenge

(pict: from gugel image)


TAKE A CHALLENGE AS A GREAT OPPORTUNITY

Entry kali ini nak bercerita tentang cabaran. Cabaran dimana aku terpaksa tukar blog aku ni daripada "personal blog" kepada blog yang berilmiah. Ya ! Aku "terpaksa" buat sebab pensyarah aku suruh buat. ok! macam teruk sgt je cakap terpaksa tu..ihihihi.

But serious, i'm telling the truth...one of my lecturer for this semester told everybody in the class to create a blog and put educational information and share with him so he can evaluate it..it is important for everybody to get an extra marks...sounds unreasonable but it's reality..He want to see 48 blogs(my classmates & me) with informative entry by the end of this year. I thought his was joking but he really mean it.. =,=

Bagi aku nak buat blog yang ada good information tu bukan senang.Memang susah nak buat sebab bahan-bahan ilmiah ni kau kena confirm dulu dia punye sumber..valid ke idok..takan nak main 'boh' je letak sekali orang baca salah fakta dah kau buat ajaran sesat.Nak mencari bahan tu dah la satu hal..lagi nak menaip..memang leceh (bagi orang malas menaip mcm aku)..takkan nak kopipaste...karang ade pulak cop plagiarism...tak memasal..Dan itulah cabaran yang aku kena hadapi.Tapi mira, jangan anggap cabaran itu sebagai masalah..take it as opportunity..Yes ! As an opportunity ! Pandang dari sudut positif. Banyak lagi kebaikan yang boleh aku dapat bila aku tukar blog ni kepada blog berilmiah.

Tapi kan...(banyak sangat tapi aku nih) sigh ! kalau blog persendirian mmg seronok la kan..laju je boleh update entry...tulis pon boleh je merepek-repek..boleh bercerita apa-apa saja yang nak dicerita. Kisah peribadi la biasanya akan diceritakan.Tapi kadang-kadang terlalu bercerita kisah peribadi pon org tak suka jugak..ahaha...tapi dah kata personal blog. sukahati riang ria la nak menulis apa..kalau menyampah sila pergi ke tanda x dekat atas belah kanan page ----> X. Settle prob !

So mulai entry hadapan...not this entry..aku akan cuba sedaya upaya untuk masukkan seberapa banyak info yang berguna untuk aku dan semoga juga bermanfaat untuk semua orang.. tapi mungkin sesekali aku akan update jugak tentang kehidupan aku.. what a life kalau sesekali tak menyimpang...Ahahaha...apa punya philosophy la tu...bukan, maksud aku sesekali tu kena la update bnda lain...takan information je memanjang...Aku pun xberhasrat nak jadikan blog ni hundred percent informative blog. Just 50-50. Ade information + tempat luahan perasaan + tempat bercerita. 

Ok..take this challenge for the next entry ya ! 


No comments: