Friday 4 September 2015

sungai klah hotspring

hello ! trip yang dirancang seminggu sebelum terlaksana. hehe. ni adalah plan ex-roomate aku dimana aku ke uitm puncak alam untuk mendapatkan mini akademik transkrip. yela aku ni certificate takda lagi sebab belum konvo jadiknye perlu mini transkrip ni as bukti tamat belajar dan ada butir2 result yang perlu untuk memohon kerja. sekejap kan 4 tahun aku belajar. fuhh xpercaya kau. itu lah tapi nak buat camne mmg dah tamat dan keputusan sem akhir pon dah keluar. Alhamdulillah aku finish study ikut waktu dan xde paper sangkut. syukur :'). Eh, takmau cite result la nak cite short vacay ni.


Alang-alang dah ke sana (uitm tuh) aku singgah or tak aku menumpang 2 malam di rumah my friend dekat tanjung malim. Thankyou buddy bagi tumpang tidur,makan dan berjalan - jalan. Next time please come to my house pulak. boleh aku bawak jalan- jalan ok. Hehe. tanjung malim ni dah dekat dah dengan sungai klah hotspring ni. Aku pegi sini hari selasa. weekdays so tak la ramai org. selesa nak mandi dan xberebut dgn org. ada pakcik jaga tmpt ni cakap kalau weekend boleh cecah 6 ribu orang. giler sesak camtu. tempat ni cantik. serius cantik. recommended tempat lah kalau nak bermain air dan leisure2. haha. Tiket  dewasa RM15.00 per person. Tapi dekat sini tak dibenarkan bawak makanan. so whether makan siap-siap dulu before mandi or lepas mandi baru makan,. ade kafe tapi aku xsinggah lah sbb kitaorg ade plan nak mkn kat tmpt lain. weeee~

 location map. luas jugak tempat ni. dia siap ada kawasan air panas dan air sejuk. air panas ade kolam terbuka dan jugak air panas berperingkat. lepastu ade villa untuk sesape yang nak stay. villa dia giler cantik dan ade private jakuzi. fuyooo. seronok berendam dalam air panas dan sejuk ^,^


ini pengangkutan yang ade. dia angkut dari kaunter tiket ke lokasi mandi manda. tapi sebenarnya boleh je nak jalan kaki dari kaunter tiket sebab xjauh sangat pon sebenarnya. kami mengada sebab takde orang so boleh la sesaje nak naik kereta ni. hehe


yang ni memang tempat aku teruja sekali which dia ada kolam air panas berperingkat suhu dan batu-batu yang orang buat terapi kaki tu dan kat batu - batu tu ada air panas mengalir. peh best sangat. tapi tak boleh berhenti lama dekat satu-satu batu sebab panas. xtahan. dia kena keep jalan je sepanjang batu tu. baru syok. kolam air panas dia pon best. sempat masuk yang 30 - 35 darjah celcius je. Lepas mandi air panas ni berpeluh- peluh beb. penat la jugak mandi air panas. haha





dua atas ni kolam mandi terbuka. Yang atas tu air sejuk yang bawah air panas. seronok jugak berendam lama-lama dekat sini. kawasan air pon agak luas bebas ke sana ke mari dengan tak ramai orang nye. syokk wo !




ini sekitar kawasan mandi. banyak pondok-pondok kecil untuk dduk berteduh ke sembang- sembang ke. kira kalau hari hujan boleh la lepak bawah pondok. hahaha. ok tu sajelah entry kali ni. babai

No comments: