Tuesday 15 October 2013

Ai-dil-ad-ha/Esaimen

Hai hai hai..
Hari ini merupakan 10 Zulhijjah. Oh. hari apa ya ? Ya ! hari raya haji :). Buat pengetahuan, hari raya haji di Johor tidak la semeriah mana. Lagi lah memandangkan tahun ni jatuh pada hari selasa, hari tengah-tengah yg xsemua orang dapat cuti untuk pulang ke kampung. Tapi walau xsemeriah mana masih lagi disini kekal dgn adat dan budaya. Masih lagi sibuk memasak rendang, kuah lodeh, ketupat pada malam raya untuk disajikan pada pagi hari raya walaupun ketupat dah berganti ketupat segera. hehehe. 

Raya haji tahun ni raya yg spesel bagi aku. Nak tahu kenapa ? Nak tahu ?!Hahahaha. Sebabnya tahun ni aku beraya sambil buat esaimen..hikhik..betol..esaimen aku masa hari raya haji ini ialah ambil gambar cara hidang makanan tradisional semasa hari raya haji. Abes segala sudut yang possible aku ambil. Dari pinggan mangkuk yg digunakan sampai la cara menyusun di atas meja. Harap berguna lah gambar yg aku ambil tu.

Gambar-gambar ini semua merupakan hasil observation yg nnti aku dgn ahli kumpulan aku kena buat full paper lebih kurang macam article. Berdasarkan gambar-gambar ni nnt kami kena create issue untuk dijadikan tajuk article kami.

Sekarang jejom melihat sebahagian gambar yang aku ambil :)

piring-pinggan-cawan yang digunakan

rajin nye dia oi. ahah

my mom sedang cedok lauk kari daging

susun pinggan katanya 
hidangan for today's hari raya

collage picture
Btw, Selamat hari raya Aidiladha !




No comments: